حجت الاسلام والمسلمین عابدی

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به لزوم ترویج ازدواج آسان در سطح جامعه افزود: رشد روحیه قناعت، ساده زیستی و صداقت در جامعه بهترین راهکار برای تسهیل ازدواج است؛ آن طور که در روایات آمده است هرچه بیشتر مردم را به امر ازدواج تشویق نمائیم اجر و ثواب بالاتری کسب خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی رئیس مرکز رشد مسئله محور تعالی در همایش ملی فناوری نرم، شبکه سازی و تسهیل گران ازدواج که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث گفت: نتیجه تهذیب‌ها و چهله گرفتن‌های پیامبر اکرم در غار حراء بعثت ایشان برای هدایت جامعه بشری بود.

وی افزود: در زمان نزول اولین آیات وحی وقتی پیامبر(ص) از غار حراء پایین آمد درختان این واقعه بزرگ را به ایشان تبریک می‌گفتند و اولین انسانی هم که به ایشان تبریک گفت حضرت خدیجه بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: در روایات پیغمبر خدا و ائمه معصومین به مسئله تسهیل ازدواج توصیه‌های فراوان داشته‌اند.

وی خواندن خطبه عقد را اولین بار از سوی حضرت ابوطالب علیه السلام برای ازدواج حضرت محمد (صلّی الله علیه و آله) و حضرت خدیجه (صلّی الله علیه و آله) دانست و گفت: هر ملتی در هرکجای دنیا آداب و رسومی برای ازدواج دارند که اگر در آن قالب‌ها ازدواج صورت گیرد از نظر ما هم شرعی بوده و فرزند حاصل از آن حلال زاده خواهد بود.

رئیس مرکز رشد مسئله محور تعالی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در روزهای اخیر حول مسئله ازدواج معاطاتی تصریح کرد: در ازدواج معاطاتی باید تمام شرایط ازدواج فراهم باشد و فقط عقد خوانده نشده باشد؛ یعنی مثلاً اگر یکی از شرایط ازدواج که نیت و قصد داشتن دوطرف و یا اذن ولی زوجه است، در کار نباشد، فقط رابطه‌ای برای دوستی به وجود آید و در نتیجه آن فرزندی حاصل شود، آن فرزند حلال زاده نمی‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به لزوم ترویج ازدواج آسان در سطح جامعه افزود: ترویج روحیه قناعت، ساده زیستی و صداقت در جامعه بهترین راهکارها برای تسهیل ازدواج است؛ آن طور که در روایات آمده است هرچه بیشتر مردم را به امر ازدواج تشویق نمائیم اجر و ثواب بالاتری کسب خواهیم کرد.

پاسخ دهید