استاد عابدی در همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس:

به همراه گزارش تصویری

در طول تاریخ و در قرن‌های گذشته، علما و روحانیون پرچمدار دفاع از مردم و کشور در برابر تهاجمات خارجی بوده‌اند.

استاد احمد عابدی در همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری همایش مذکور اظهار داشت: مهمترین و اصلی‌ترین نقش روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشی به دفاع از کشور و ملکت اسلامی ایران بود که این امر نباید مورد غفلت قرار گیرد.

ایشان بیان کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس را نباید به حضورفیزیکی علما و مبلغان محدود کرد بلکه بیانات و فتاوای مهم و به زمان مراجع تقلید در مشروعیت بخشی و برانگیختن حس جهاد در میان افراد را می‌توان از نقش روحانیت در دفاع مقدس دانست.

استاد احمد عابدی در ادامه به خصوصیات شهید میثمی و نقش مهم رفتار شهدا بر عملکر افراد عادی جامعه، اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در یک از بیاناتشان با اشاره به ویژگی‌های شهید عبدالله میثمی می‌فرمایند: او (شهید میثمی) زندگی فرشته گونه‌ای داشت. هر کس در ایام جنگ با ایشان در ارتباط بود قطعا متحول می‌شد.

ایشان فرمودند: در روایات دینی مهمترین چیزی که انسان می‌تواندنسبت به آن ایثار داشته باشد را ایثار نفس برشمرده‌اند. روحانیت با جان افشانی‌های خود در ایام دفاع مقدس این روایت را جامعه عمل پوشانیدند.

گفتنی است، همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس عصر چهارشنبه با حضور جمعی از طلاب و روحانیون رزمنده و جانباز و خانواده معظم شهدای روحانی در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد

پاسخ دهید