بیانات استاد احمد عابدی در نشست جهاد تبیین:

به همراه گزارش تصویری

استاد احمد عابدی: علمای شیعه و سنی برای روایات زحمات فراوان کشیده‌اند، متاسفانه امروز به حدیث کمتر دقت می‌شود.

استاد احمد عابدی در نشست اول از سلسله نشست های «جهاد تبیین» که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با بیان این‌که امام صادق علیه السلام را به نقل حدیث زیاد می‌شناسند، اظهار داشت: همه حضرات معصومین و اصحاب آن‌ها به نقل حدیث و ضبط روایات اهتمام داشتند.

ایشان افزودند: ابان بن تغلیب از امام صادق علیه السلام ۴۵ هزار حدیث نقل کرده است و علمای شیعه و سنی برای روایات زحمات فراوان کشیده‌اند، متاسفانه امروز به حدیث کمتر دقت می‌شود.

استاد عابدی فرمودند : تفسیری که امام صادق علیه السلام نوشته است، تفسیر مأثور می‌باشد، یعنی از پیامبر نقل شده است و در ایران سه کتاب به عنوان تفسیر امام صادق علیه السلام وجود دارد و اخیرا یک فردی هم در در هند نسخه ای را چاپ کرده است همه این چهار تا با هم متفاوت می‌باشد.

ایشان اضافه کرد: مجموعه رسائل ابوعبدالرحمن سُلمی، مصباح الشریعة که علامه مجلسی نیز همه آن را در بحارالأنوار نقل کرده است و امام خمینی رحمة الله علیه نیز در چهل حدیث از ایشان نقل حدیث کرده است وکتب متعدد روایی دیگر اعم اعم شیعه و سنی از امام صادق علیه السلام نقل حدیث کرده‌اند و لذا روایت یک چیز بسیار گرانبهایی است که در آن اخلاق، عرفان و … وجود دارد.

استاد احمد عابدی تصریح کرد: علمای بزرگ شیعه به حدیث و کتب روایی اهمیت و ارزش بسیاری قائل بودند و در جایی که کتب روایی وجود داشت پایشان را دراز نمی کردند.

گزارش تصویری:

پاسخ دهید