استاد احمد عابدی: شهید سلیمانی اعتقاد عجیبی به مشورت با علما و حوزه داشت و برای آنها احترام خاصی قائل بود و نهایت استفاده را از آنها می کرد.

شهید سلیمانی احترام و ارزش خاصی برای علما و حوزه قائل بود

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در وبینار بررسی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) و با همت مجمع طلاب جانباز آزاده حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با بیان اینکه مراد از مکتب همان فکر و عقیده منسجم در همه حوزه هاست که بتواند پاسخ گو باشد، گفت: وقتی گفته می شود شهید سلیمانی مکتب است، یعنی این شهید در همه حوزه و مسائل ها، توانایی و قدرت پاسخگویی داشته است.

استاد عابدی افزود: شاهد بر این مسئله تشییع جنازه این شهید است که میلیونها انسان را با خود همراه کرد، این همان قدرت ملی و مکتب است که تنها شهید سلیمانی از آن برخوردار بود.

وی بیان داشت: اما بسیاری از افراد دارای این قدرت و مکتب نیستند و شهید سلیمانی در میان همه حاکمان فردی استثناء بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که برای تجلی دادن مکتب این شهید در خودمان و جامعه، کارهایی را باید انجام بدهیم، اظهار کرد: از جمله این کارها، داشتن اخلاص، تقوا، توکل، ولایت پذیری، مطالعه وصیت نامه شهدا و… است.

ایشان با اشاره به ویژگی های این شهید افزود: از جمله این که در شورایی که در آن حضور داشت، علما هم مستمرا حضور داشتند و این خواسته خود ایشان بود چرا که شهید سلیمانی اعتقاد عجیبی به مشورت با علما و حوزه داشت و برای آنها احترام خاصی قائل بود و نهایت استفاده را از آنها می کرد.

وی با بیان اینکه این شهید اطلاعات خوبی از حوزه نجف داشت و برای همین برای سلامت این حوزه تلاش های زیادی کرده بود، گفت: همین مسئله باعث شد اجازه ندهد این حوزه بدست داعشی ها بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه شهید سلیمانی برای اعتلای فرهنگ، دین و عدم نفوذ یهودیها در منطقه، ایجاد قدرت برای حزب الله در مقابل صهیونیزم و ترویج مکتب شیعه به وسیله نشر کتاب در منطقه به وسیله مردم یمن تلاش زیادی کرده بود، اظهار داشت: همه این امور و جامعیت شهید قاسم سلیمانی سبب شد تا اسرائیل تا بن دندان مسلح ترس زیادی از نیروهای مقاومت و حزب الله داشته باشد.

ایشان با اشاره به معیارهای مکتب شهید قاسم سلیمانی گفت: از جمله این معیارها احترام و ابراز محبت و عشق به آحاد مردم و توسل به اهل بیت(ع) بود.

وبینار مکتب حاج قاسم سلیمانی 3وبینار مکتب حاج قاسم سلیمانی 2
وبینار مکتب حاج قاسم سلیمانی 4

پاسخ دهید