حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی:

استاد احمد عابدی: این که پاپ به عنوان عالی‌ترین مقام کاتولیک در برابر مرجعیت شیعه متواضعانه ادب می‌کند، این از برکات نهضت امام(ره)، انقلاب اسلامی و خون مطهر حاج قاسم هاست.

حجت الاسلام و المسلمین استاد احمد عابدی طی سخنانی در مراسم تجلیل و تقدیر از اعضای شورای بسیج مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل علیه الاسلام(جانبازان) – طلاب و فضلای جانباز- که پیش از ظهر امروز در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ است که پاپ با یک مرجع تقلید شیعه دیدار کرده و ادب و احترام می‌کند، اما تردیدی نیست که این مساله به برکت انقلاب اسلامی و راه امام(ره) و خون مطهر شهدای والامقامی چون حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است.

وی افزود: به راستی اگر جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران و حشد الشعبی که مریدان امام و رهبری هستند، وجود نداشتند، آیا زمینه‌ای فراهم می‌شد که پاپ به خدمت آیت الله العظمی سیستانی برسد؟ بی‌شک این‌ها رهاورد راه نورانی امام و هدایت‌های مقام معظم رهبری و افتخارآفرینی جریان مقاومت اسلامی در شکست داعش است.

رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در ادامه با بیان این که به لطف الهی در همه جای کشور از جمله در حوزه‌های علمیه، شجره طیبه بسیج منشأ خدمات و برکت بسیاری بوده است، گفت: از جمله اهداف اصلی تشکیل بسیج در حوزه‌های علمیه، تلاش در مسیر تربیت و تهذیب نفس، بصیرت افزایی و تقویت مبانی فکری بر اساس چارچوب‌های دینی و انقلابی است

وی افزود: تقویت بنیه‌های علمی طلاب و تلاش در مسیر رشد و تعالی فرهنگی و تربیتی و اخلاقی جامعه از اهداف اصلی بسیج حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی همچنین با بیان این که طلاب و روحانیون جانباز، حقیقتاً افتخار همه ما هستند، گفت: این عزیزان در عین این که در مراتب بالای تقوا و دین داری هستند، خود اهل تألیف و نگارش کتاب و اهل قلم و بیان و فعالیت‌های مؤثر فرهنگی در راستای نشر ارزش‌های دینی و انقلابی می‌باشند.

رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در خاتمه ضمن تقدیر از حمایت‌های نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بیان داشت: خوشبختانه در مدرسه علمیه جانبازان (حضرت ابوالفضل) به موازات کارهای آموزشی، فعالیت‌های ارزشمند فرهنگی و تربیتی و کارهای پژوهشی از جمله تألیف کتاب و مقاله انجام می‌شود که در حوزه‌های علمیه واقعاً کم نظیر است و این عزیزان به عنوان خدمتگزاران صدیق جامعه، سرمایه بزرگی برای انقلاب و نظام اسلامی هستند.

پاسخ دهید