حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

حجت الاسلام والمسلمین عابدی، گفت: در حال حاضر افرادی در دنیا هستند که اطلاعات خیلی زیادی دارند؛ ما هم علمای اینچنینی بسیاری داریم؛ مرحوم آیت الله احمدی میانجی یکی از این شخصیت ها بود که کتابی نبود اسم برده شود و ایشان نگوید آن را خوانده ام

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم گرامیداشت اساتید سطوح عالی مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، ضمن تبریک این هفته به اساتید و پژوهشگران حوزه های علمیه گفت: اساتید حوزه های علمیه می بایست سطح مطالعه و پژوهش بالایی داشته باشند و بر علم افزایی خود توجه ویژه ای نمایند.

رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی، افزود: در حال حاضر افرادی در دنیا هستند که اطلاعات خیلی زیادی دارند؛ ما هم علمای اینچنینی بسیاری داریم؛ مرحوم آیت الله احمدی میانجی یکی از این شخصیت ها بود که کتابی نبود اسم برده شود و ایشان نگوید آن را خوانده ام؛ آیت الله سبحانی نیز به واقع یکی دیگر از این شخصیت ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی مطالبی را مطلع بودند که واقعاً به این سادگی در دسترس نبود؛ این نشان دهنده همت و اراده بلند ایشان در کسب علم و آگاهی است.

ایشان اعطای علم به علما را در وهله اول عنایت خداوند دانست و گفت: در مرحله بعد عالمان بزرگ خودشان نیز تلاش های بسیاری در کسب علم نموده اند.

استاد عابدی تصریح کرد: در زمانی که آداب المتعلمین را تدریس می نمودم ذهن من به واژه سبق که به معنای درس بود درگیر شده بود؛ این مطلب را در لغت نامه های افغانی دیدم و حدس زدم این کتاب نوشته یک افغانی باشد.

ایشان با اشاره به نویسنده کتاب مشابه آداب المتعلمین افزود: شخصی به نام برهان الدین زرنوجی که اهل افغانستان بوده است کتابی مانند آداب المتعلمین نوشته که برای اهل سنت بوده و عالمی آن را به نام شیخ طوسی برای شیعیان معادل سازی نموده است.