حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی مطرح کرد؛

پیامبر صلوات الله علیه فرمودند فاطمه جزئی از من است

استاد عابدی: آیه شریفه تطهیر در رابطه با اصحاب کساء نازل شد و هیچ تردیدی وجود ندارد که حضرت زهرا سلام الله علیهامحور اصحاب کساء بودند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در آیین خطبه خوانی حرم مطهر بانوی کرامت که صبح سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱، با حضور تولیت و خادمان این آستان مقدس در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها مقام عصمت ایشان است که بالاترین مقام است.

ایشان با بیان اینکه در مقام عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها هیچ شکی نیست گفت: عصمت یک مقام تشکیکی است و درجات متفاوت دارد و معنای عصمت این است که خداوند چنان توفیقی به انسان می‌دهد که هیچ گناه، اشتباه و لغزشی نداشته باشد.

استاد عابدی با بیان اینکه چند آیه قرآن و چند روایت بر عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها دلالت دارد، افزود: آیه شریفه تطهیر در رابطه با اصحاب کساء نازل شد و هیچ تردیدی وجود ندارد که حضرت زهرا سلام الله علهیا محور اصحاب کساء بودند و این آیه می‌فرماید آنها از هر گونه رجس و پلیدی پاک و مطهر هستند.

ایشان ابراز کرد: در روایات هم داریم که رضایت و ناراحتی فاطمه زهرا سلام الله علیها رضایت و ناراحتی خدا است و کسی که این ویژگی را داشته باشد قطعا باید معصوم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی ادامه داد: این که پیامبر صلوات الله علیها فرمودند فاطمه جزئی از من است به این معنی است که اگر پیامبر معصوم هستند حضرت زهرا سلام الله علیها هم که جزئی از پیامبر هستند هم معصوم هستند.

ایشان گفت: این حدیث متواتر شیعه و سنی است که پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند حضرت زهرا سلام الله علهیا «سیدة نساء العالمین» هستند و خود این جمله دلالت بر عصمت ایشان دارد زیرا کسی که سرور زنان عالم است اطاعتش واجب است و کسی که اطاعتش به صورت مطلق واجب است باید معصوم باشد.

استاد عابدی تصریح کرد: پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند چهار زن به درجات بالای کمال رسیدند که عبارتند از آسیه همسر فرعون، مریم مادر حضرت عیسی(ع)، خدیجه همسر پیامبر صلوات الله علیه و اله و حضرت زهرا سلام الله علیها که بالاترین زنان عالم هستند.

پاسخ دهید