کنگره بزرگداشت حضرت آمنه

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی:

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها گفت: گنجینه گران‌بهایی از کتب و مقالات در خصوص ایشان جمع‌آوری و به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله احمد عابدی در اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه سلام‌الله علیها که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: راجع به این بانوی بزرگ اسلام کمتر مطلب گفته و شنیده‌شده است و زمانی که تولیت حرم بانوی کرامت دستور ورود به بررسی این موضوع را صادر کرد اطلاعات چندانی وجود نداشت اما خوشبختانه بعد از ۲ سالی که راجع به حضرت آمنه سلام‌الله علیها پژوهش و تحقیق‌شده گنجینه گران‌بهایی از کتب و مقالات جمع‌آوری و کتابت شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش محققان در قالب کنگره بزرگداشت حضرت آمنه سلام‌الله علیها، هر محققی بخواهد در خصوص ایشان تحقیقی کند باید به گنجینه علمی این کنگره مراجعه داشته باشد.

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها تأکید کرد: امروز متأسفانه با وهابیتی مواجه هستیم که در کتب دینی خود نسبت به والدین رسول گرامی اسلام اهانت‌های فراوانی را انجام داده و راه و روش کفار قریش را در پیش‌گرفته است.

عابدی یادآور شد: این بانوی بزرگوار کمالات بسیار فراوانی دارد و فقط یکی از اثرات وجودی حضرت، متولد شدن خورشید عالم هستی از دامن پاک ایشان است.

وی افزود: آثار و کمالات حضرت آمنه سلام‌الله علیها جاودانه تاریخ است و در میان تمام زنان قریش بانویی بهتر برای ازدواج با پدر گرامی رسول خدا وجود نداشته است.

استاد برجسته حوزه علمیه اظهار کرد: حضرت عبدالمطلب در وصف حضرت آمنه سلام‌الله علیها می‌فرماید ایشان متدین، عفیفه، پاک‌دامن، نجیبه، طاهره و مطهره و یک انسان عاقل بودند.

وی افزود: تبیین شخصیت حضرت آمنه سلام‌الله علیها هم از جنبه اعتقادی، هم از نظر اخلاقی و اجتماعی و تاریخی بسیار مهم است چراکه ایشان می‌تواند الگو بسیار خوبی در جامعه امروزی باشد.