حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، طی سخنانی در همایش حضرت زین العابدین و نیز افتتاحیه ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش و بانیان تأسیس این مجموعه اظهار داشت: در شهر مقدس قم به لطف الهی مراکز قرآنی و دینی بسیاری وجود دارد اما متأسفانه تاکنون مرکز تخصصی صحیفه سجادیه وجود نداشته و لذا از این حیث باید از بانیان و حامیان تأسیس این مرکز تشکر و قدردانی کرد.

ایشان همچنین ضمن تبریک روز مباهله گفت: نه فقط یک آیه بلکه بیش از هشتاد آیه درباره مباهله در قرآن کریم وجود دارد و این در حالی است که مباهله نبی اکرم(ص) با مسیحیان اصلاً برگزار نشد بلکه تنها تهدید به مباهله صورت گرفت و با این حال این مساله نیز یکی از افتخارات اسلام و مسلمین و دلیل بر حقانیت اهل بیت(ع) به شمار می رود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نهضت علمی و فرهنگی امام سجاد(ع) در دوران پرمشقت و خفقان آلود بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) ابراز داشت: حضرت زین العابدین(ع) در زمانه ای که شاید ۲۰ نفر محب و دوستدار اهل بیت(ع) به معنای واقعی کلمه وجود نداشت، در نشر معارف الهی و مکتب اهل بیت(ع) بسیار کوشید.

ایشان افزودند: ایشان در آن زمان خانواده های بسیاری را از حیث مالی و کمک به ارتزاق آن ها تحت پوشش قرار داده بود که طبعاً اکثر آن ها شیعه و محب اهل بیت(ع) هم نبوده اند و ما نیز با تأسی به سیره نورانی ایشان باید در رفع نیازمندی های افراد فارغ از این که شیعه یا سنی و یا حتی مسلمان یا غیرمسلمان باشند، بکوشیم.

همچنین با اشاره به اهمیت فوق العاده کسب علم و دانش و حرمت گذاشتن به عالمان در کلام و سیره امام سجاد(ع) گفت: صحیفه سجادیه حاوی عالی ترین مضامین دعاست اما باید توجه داشت که عبادت منحصر در دعا نیست ، هر چند که یکی از شاهکارترین مظاهر عبادت همین دعاست که به طور خاص در صحیفه سجادیه بروز و ظهور یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی اضافه کرد: عبادت معنا و مفهوم و دایره وسیعی دارد به طوری که فکر کردن و مطالعه کردن نیز عبادت محسوب می شود و از این منظر نیز ترویج علم و دانش و فرهنگ تأسی به سیره نورانی حضرت سیدالساجدین(ع) است.

ایشان با بیان این که امامان ما عالم پرور بوده و بر اهمیت علم و دانش بسیار تأکید داشته اند، گفت: ان شاءالله به برکت امام سجاد(ع) و کنگره صحیفه سجادیه در آینده ای نزدیک استان هرمزگان از جمله مراکز اصلی علم و فرهنگ باشد.